FIT WEGAŃSKI CZEKOLADOWY TORT BEZ CUKRU

Moje flow na zdrowe słodycze nabiera na sile. Jeśli smakowało wam czekoladowe ciasto z poprzedniego wpisu, czas przejść na wyższy level. Dziś zdrowy roślinny tort. Oczywiście bez cukru.

weganski-tort-bez-cukru

Spód ciasta robimy z przepisu na czekobananownik, wylewamy go jednak do tortownicy, posmarowanej olejem kokosowym. Po upieczeniu zostawiamy do ostygnięcia.

Składniki na krem:

  • 2 puszki mleka kokosowego
  • 100g orzechów laskowych
  • 2 łyżeczki kakao
  • słodzidło: ja dodałam 2 łyżeczki stewii i 2 łyżki miodu (w wersji wegańskiej: syrop klonowy)

Przygotowanie:

Mleko kokosowy wkładamy na noc do lodówki. Po wyjęciu wybieramy łyżką jedynie „śmietanę”, czyli białą stałą część, która zebrała się na górze. Miksujemy miotełką miksera na gładką „bitą śmietanę”.
W blenderze blendujemy orzechy laskowe na bardzo, bardzo drobno. Może to chwilę potrwać, trzeba z nich zrobić delikatny oleisty proszek.
Do naszej kokosowej śmietany dodajemy zmiksowane orzechy, kakao i słodzidło, miksujemy miotełką do uzyskania gładkiej masy.
Masę rozprowadzamy równomiernie na spód ciasta, możemy udekorować pokruszonymi orzechami.
Wstawiamy do lodówki na 2h.

Z przepisu wychodzi 12 porcji tortu. Jedna porcja ma ok. 140g i 300kcal.

weganski-tort-bez-cukru-czekoladowy

 

błotowłosa

 


14 myśli w temacie “FIT WEGAŃSKI CZEKOLADOWY TORT BEZ CUKRU

    1. stewia w proszku nadaje się do wypieków ( w przypadku tego tortu nie była upieczona, bo dodałam ją do kremu), ale trzeba uważać z ilością żeby nie było czuć gorzkiego posmaku, dlatego dodałam jedynie 2 łyżeczki, a resztę dosłodziłam miodem 🙂

      Polubione przez 2 ludzi

  1. Oj, kochana trafiłam tu i to mnie cieszy, chwilowo mam postanowienie, do Wielkanocy bez słodkiego, idzie mi dobrze, ale mam chetke na coś zdrowego i pysznego i czekoladowego 🙂 i zastanawiam się już jak nie napaść na słodycze po świętach. I mam odpowiedz, świetny przepis 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz